Modra Frankinja – Žametno vino regije Posavje

Posavje se lahko pohvali kot eno najboljših slovenskih in celo evropskih območij modre frankinje, zato je posavska modra frankinja polnega in bogatega okusa, vonja, barve in zdravilnih lastnosti. Modra frankinja se lahko skupaj z lokalno pridelano hrano poveže v bogate vinsko-kulinarične zgodbe.

Projekt »Modra frankinja – žametno vino regije Posavje« (akronim projekta: »Modra frankinja«) je povezava in nadgradnja projektov iz prejšnjih obdobij, zlasti projekta »Modra frankinja – žametno vino Posavja«, ki ga je KŠTM Sevnica kot vodilni partner v okviru projektov LAS Posavje izvajal skupaj s tremi partnerji že v obdobju 2013-2014, projekta »Turizem v zidanicah«, katerega vodilni partner je bil CPT Krško in drugih projektov. Rezultati, učinki predvsem pa odziv strokovne javnosti, vinarjev, gostinskih ponudnikov in javnosti so bili odlični ter motivacija za nadgradnjo aktivnosti.

Konec leta 2016 so mednarodni znanstveniki – arheologi genetskih zapisov pozabljenih trt – potrdili, da je Modra frankinja avtohtona sorta spodnje štajerske (Posavje je del tega območja), s čimer je najboljša rdeča sorta celinske Evrope dobila svoj izvor in dom, s tem pa slovenski pridelovalci vina Modra frankinja tudi izjemno zgodbo in osnovo za poslovno priložnost.

Aktivnosti projekta temeljijo na izkušnjah, vzpostavljenih partnerstvih, sodelovanju in povezavah, pridobljenih v prejšnjih projektih partnerjev. Aktivnosti projekta so zato jasno zastavljene in usmerjene k skupnim ciljem. Pomembno pa je poudariti, da imajo pričakovanja tudi vinogradniki, vinarji, gostinci in podjetja, s katerimi smo v prejšnjih projektih sodelovali in nam dajejo veliko podporo, čeprav jih v projekt nismo mogli povabiti kot partnerjev, vendar pa jih bodo zadevali pozitivni in trajnostno naravnani učinki projekta. Projekt je pripravljen na izvajanje.

Posavje se lahko pohvali kot eno najboljših slovenskih in celo evropskih območij modre frankinje, zato je posavska modra frankinja polnega in bogatega okusa, vonja, barve in zdravilnih lastnosti. Modra frankinja se lahko skupaj z lokalno pridelano hrano poveže v bogate vinsko-kulinarične zgodbe.

Projekt »Modra frankinja – žametno vino regije Posavje« (akronim projekta: »Modra frankinja«) je povezava in nadgradnja projektov iz prejšnjih obdobij, zlasti projekta »Modra frankinja – žametno vino Posavja«, ki ga je KŠTM Sevnica kot vodilni partner v okviru projektov LAS Posavje izvajal skupaj s tremi partnerji že v obdobju 2013-2014, projekta »Turizem v zidanicah«, katerega vodilni partner je bil CPT Krško in drugih projektov. Rezultati, učinki predvsem pa odziv strokovne javnosti, vinarjev, gostinskih ponudnikov in javnosti so bili odlični ter motivacija za nadgradnjo aktivnosti.

Konec leta 2016 so mednarodni znanstveniki – arheologi genetskih zapisov pozabljenih trt – potrdili, da je Modra frankinja avtohtona sorta spodnje štajerske (Posavje je del tega območja), s čimer je najboljša rdeča sorta celinske Evrope dobila svoj izvor in dom, s tem pa slovenski pridelovalci vina Modra frankinja tudi izjemno zgodbo in osnovo za poslovno priložnost.

Aktivnosti projekta temeljijo na izkušnjah, vzpostavljenih partnerstvih, sodelovanju in povezavah, pridobljenih v prejšnjih projektih partnerjev. Aktivnosti projekta so zato jasno zastavljene in usmerjene k skupnim ciljem. Pomembno pa je poudariti, da imajo pričakovanja tudi vinogradniki, vinarji, gostinci in podjetja, s katerimi smo v prejšnjih projektih sodelovali in nam dajejo veliko podporo, čeprav jih v projekt nismo mogli povabiti kot partnerjev, vendar pa jih bodo zadevali pozitivni in trajnostno naravnani učinki projekta. Projekt je pripravljen na izvajanje.

TRAJNOST
PROJEKTA

Projekt je sestavljen iz večplastnih aktivnostih, ki delujejo od spodaj navzgor, od posameznih pridelovalcev, vinogradnikov, vinarjev, gostincev, obrtnikov in s povezovanjem vseh bodo doseženi trajni sinergijski učinki. Že učinki projekta izpred štirih let kažejo izjemno ugodne učinke, kot so povečana prepoznavnost Modre frankinje, povečano povpraševanje po tem vinu, znatno povečanje MF v gostinski ponudbi v regiji in izven nje ter vzpostavljena sodelovanja med vinogradniki, vinarji in gostinskimi ponudniki. Skozi projekt bodo ti sinergijski učinki še znatno povečani in oblikovani na višjem ter širšem nivoju. Vino MF bo z lokalno pridelano hrano ustvarilo kulinarične produkte in nov turistično prepoznan produkt Posavja, ki bo trajno privabljal goste v regijo.

Že izvedene aktivnosti:

Nekateri deli aktivnosti, kot so komunikacija in povezovanje posameznih pridelovalcev in ponudnikov, se kot trajnost prejšnjega projekta »Modra frankinja – žametno vino Posavja« v manjši meri izvajajo vse od zaključka prejšnjega projekta. Ravno tako se vsako leto izvede Festival modre frankinje in obvešča javnost, vendar pa so to zelo omejene aktivnosti, ki bodo v primeru uspešne kandidature za sredstva Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja zmogle doseči znatno večjo širino in potreben obseg aktivnosti.

TRAJNOST
PROJEKTA

Projekt je sestavljen iz večplastnih aktivnostih, ki delujejo od spodaj navzgor, od posameznih pridelovalcev, vinogradnikov, vinarjev, gostincev, obrtnikov in s povezovanjem vseh bodo doseženi trajni sinergijski učinki. Že učinki projekta izpred štirih let kažejo izjemno ugodne učinke, kot so povečana prepoznavnost Modre frankinje, povečano povpraševanje po tem vinu, znatno povečanje MF v gostinski ponudbi v regiji in izven nje ter vzpostavljena sodelovanja med vinogradniki, vinarji in gostinskimi ponudniki. Skozi projekt bodo ti sinergijski učinki še znatno povečani in oblikovani na višjem ter širšem nivoju. Vino MF bo z lokalno pridelano hrano ustvarilo kulinarične produkte in nov turistično prepoznan produkt Posavja, ki bo trajno privabljal goste v regijo.

Že izvedene aktivnosti:

Nekateri deli aktivnosti, kot so komunikacija in povezovanje posameznih pridelovalcev in ponudnikov, se kot trajnost prejšnjega projekta »Modra frankinja – žametno vino Posavja« v manjši meri izvajajo vse od zaključka prejšnjega projekta. Ravno tako se vsako leto izvede Festival modre frankinje in obvešča javnost, vendar pa so to zelo omejene aktivnosti, ki bodo v primeru uspešne kandidature za sredstva Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja zmogle doseči znatno večjo širino in potreben obseg aktivnosti.

OPIS PROJEKTA

Projekt postavlja trdne temelje in osnove za vzpostavitev poslovnega modela, ki bo povezal pridelovalce modre frankinje v Posavju, s čimer bo postavljen osnovni pogoj za vzpostavitev prepoznavne blagovne znamke vina Modra frankinja iz Posavja, kar bo skupaj z regionalno značilnimi jedmi Posavja postal slovensko prepoznaven kulinarično-turističen produkt. Projekt bo skozi delavnice, izobraževanja, promocijske aktivnosti in javne prireditve povezoval pridelovalce vina modra frankinja, vinarje, gostinske in ostale turistične ponudnike ter tako vzpostavil trajnostni sistem uporabe lokalne pridelave vina in hrane skozi kratke verige od proizvajalcev do potrošnikov.

OPIS PROJEKTA

Projekt postavlja trdne temelje in osnove za vzpostavitev poslovnega modela, ki bo povezal pridelovalce modre frankinje v Posavju, s čimer bo postavljen osnovni pogoj za vzpostavitev prepoznavne blagovne znamke vina Modra frankinja iz Posavja, kar bo skupaj z regionalno značilnimi jedmi Posavja postal slovensko prepoznaven kulinarično-turističen produkt. Projekt bo skozi delavnice, izobraževanja, promocijske aktivnosti in javne prireditve povezoval pridelovalce vina modra frankinja, vinarje, gostinske in ostale turistične ponudnike ter tako vzpostavil trajnostni sistem uporabe lokalne pridelave vina in hrane skozi kratke verige od proizvajalcev do potrošnikov.

CILJI

  • Razviti model povezovanja pridelovalcev MF s ciljem razvoja formalne oblike sodelovanja;
  • Z aktivno promocijo vina MF in regionalne kulinarike spodbuditi razvoj kulinarične zgodbe Posavja kot gostinsko-turističnega produkta;
  • Vzpostaviti aktivno medsektorsko povezovanje med pridelovalci vina, hrane, gostinskimi ponudniki, obrtniki ter javnim in zasebnim turističnim sektorjem;
  • Povečanje obsega in kakovosti pridelave vina MF ter povečanje uporabe in načinov uporabe v regionalni kulinariki;
  • Razviti kulinarično zgodbo Posavja, prepoznano v regiji in zlasti tudi izven regije Posavja;
  • Izdelati trženjsko strategijo prodaje MF;
  • Dvigniti prepoznavnost vina MF in regionalne kulinarike v gostinsko-turističen produkt;
  • Dvigniti dodano vrednost vina MF in regionalno pridelane hrane ter tako stimulirati nove zaposlitve oziroma ohranjati zaposlitvene možnosti v regiji.

Učinki projekta so trajnostno naravnan, rezultati in učinki projekta so prenosljivi tudi na druga območja. Inovativnost projekta je v povezovanju obstoječih kulinaričnih posebnosti regije v novo kulinarično zgodbo, ki bo predstavljala mednarodno prepoznan turistični produkt.

CILJI

  • Razviti model povezovanja pridelovalcev MF s ciljem razvoja formalne oblike sodelovanja;
  • Z aktivno promocijo vina MF in regionalne kulinarike spodbuditi razvoj kulinarične zgodbe Posavja kot gostinsko-turističnega produkta;
  • Vzpostaviti aktivno medsektorsko povezovanje med pridelovalci vina, hrane, gostinskimi ponudniki, obrtniki ter javnim in zasebnim turističnim sektorjem;
  • Povečanje obsega in kakovosti pridelave vina MF ter povečanje uporabe in načinov uporabe v regionalni kulinariki;
  • Razviti kulinarično zgodbo Posavja, prepoznano v regiji in zlasti tudi izven regije Posavja;
  • Izdelati trženjsko strategijo prodaje MF;
  • Dvigniti prepoznavnost vina MF in regionalne kulinarike v gostinsko-turističen produkt;
  • Dvigniti dodano vrednost vina MF in regionalno pridelane hrane ter tako stimulirati nove zaposlitve oziroma ohranjati zaposlitvene možnosti v regiji.

Učinki projekta so trajnostno naravnan, rezultati in učinki projekta so prenosljivi tudi na druga območja. Inovativnost projekta je v povezovanju obstoječih kulinaričnih posebnosti regije v novo kulinarično zgodbo, ki bo predstavljala mednarodno prepoznan turistični produkt.

VIZIJA

»Vino modra frankinja postane prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja ter po kakovosti in razširjenosti eno od prepoznavnih središč modre frankinje v Evropi.«

VIZIJA

»Vino modra frankinja postane prepoznavni kulinarično-gastronomski produkt Posavja ter po kakovosti in razširjenosti eno od prepoznavnih središč modre frankinje v Evropi.«

PARTNERJI

  1. Javni zavod za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti Sevnica (nosilec projekta)
  2. Kmečka zadruga Sevnica, z.o.o. (KZ Sevnica)
  3. Center za podjetništvo in turizem Krško (CPT Krško)
  4. Zavod za podjetništvo, turizem in mladino Brežice (ZPTM Brežice)

Projekt »Modra frankinja – žametno vino regije Posavje« je sofinanciran s pomočjo Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja: Evropa investira v podeželje. Za vsebino je odgovoren KŠTM Sevnica. Organ upravljanja, določen za  izvajanje Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

PARTNERJI

  1. Javni zavod za kulturo, šport, turizem in mladinske dejavnosti Sevnica (nosilec projekta)
  2. Kmečka zadruga Sevnica, z.o.o. (KZ Sevnica)
  3. Center za podjetništvo in turizem Krško (CPT Krško)
  4. Zavod za podjetništvo, turizem in mladino Brežice (ZPTM Brežice)

Projekt »Modra frankinja – žametno vino regije Posavje« je sofinanciran s pomočjo Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja: Evropa investira v podeželje. Za vsebino je odgovoren KŠTM Sevnica. Organ upravljanja, določen za  izvajanje Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2014–2020, je Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.